Saturday, February 11, 2012

تمام مراحل پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک تورینو

دانشگاه پلی‌تکنیک تورینو (به ایتالیایی: Politecnico di Torino) یک دانشگاه مهندسی واقع در شهر تورینو، در شمال ایتالیا است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۹ میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا و از بهترین دانشگاه‌های جهان در زمینه معماری و مهندسی به حساب می‌آید.این دانشگاه از ۵ دانشکده اصلی تشکیل شده است که ۳ تای آن‌ها دانشکده‌های مهندسی و ۲ تا آن دانشکده‌های معماری هستند.


رشته های تحصیلی:


معماری، مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندس کامپیوتر، مهندسی مخابرات، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی انرژی، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک  ، مهندسی هسته‌ای، نانوتکنولوژی، مهندسی تولید، مهندسی نفت و مهندسی نساجی.  لیست تمام  رشته های تحصیلی .
هدف اصلی‌ من از نوشتن این پست آشنا کردن شما با روش اپلای در این دانشگاه می‌‌باشد . این مطلب را برای کسانی مینویسم که قصد دارند به زبان انگلیسی‌ در این دانشگاه تحصیل کنند . قبل از هر چیز تا یادم نرفته باید بگم که سفارت ایتالیا در تهران برای کسانی که میخواهند در ایتالیا در  مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی‌ تحصیل کنند ویزا صادر نمیکند و در مقطع کارشناسی فقط برای کسانی ویزا صادر میکند که قصد دارند به زبان ایتالیایی به تحصیل خود در رشته‌های مختلف تحصیلی ادامه دهند . هدفشون از این کار هم  گسترش فرهنگ و زبانشون هست.
برای کسانی که میخواهند به زبان ایتالیایی تحصیل کنند خصوصا در مقطع لیسانس کار خیلی‌ راحت تر هست ، نه‌ تنها برای تحصیل در دانشگاه  تورینو ،بلکه برای تحصیل در تمام دانشگاه‌ها ، باز هم تاکید می‌کنم برای کسانی که میخواهند به زبان ایتالیایی به تحصیل خودشون ادامه دهند .ساده‌ترین راه برای این افراد رفتن به مدرسهٔ ایتالیایی در تهران است ، این مدرسه  زیر نظر سفارت فعالیت میکنه و در اونجا تنها آموزش زبان ایتالیایی داده میشه . زبان آموزان بعد از گذراندن دو ترم با موفقیت میتوانند در امتحان زبان ایتالیایی در این مدرسه شرکت کنند و در صورت قبول شدن در این امتحان میتوانند برای تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی اقدام کنند . از این مرحله به بعد تمام مراحل پذیرش را مدرسه و سفارت انجام خواهند داد. و در کل سخت‌ترین مرحله   در این پروسه قبول شدن امتحان زبان ایتالیاییست که اکثر زبان آموزان با تلاش این آزمون را با موفقیت پشت سری میگذارند.
به موضوع اصلی‌ برمیگردیم منظورم اپلای برای تحصیل در مقطع ارشد به زبان انگلیسی، برای این کار شما باید به‌‌‌ موقع قبل از ددلاین (آخرین تاریخ ارسال مدارک) مدارک خود رو در سایت دانشگاه آپلود کنید ، مثلا امسال ددلاین روز اول ماه مارچ می‌‌باشد یعنی قبل از این تاریخ باید تمام مدارک را فرستاده باشید ، این مدارک شامل ریزنمرات دانشگاه + آخرین مدرک تحصیلی (دانشنامه) + مدرک شناسایی (Passport) + مدرک زبان  CV + Motivation Letter + Recommendation Letter , course Description می‌‌باشد .


این مطلب را یادآوری کنم که اگر هنوز بنا‌ به دلایلی مثل دانشجو بودن یا تمام نشدن مراحل فارغ التحصیلی ،اصل مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی ریز نمرات را در دست ندارید و یا پاسپورت ندارید میتوانید با همان ترجمهٔ غیر رسمی و بدون پاسپورت (با شناسنامه) اپلای کنید ،ولی این موضوع را مٔد نظر داشته باشید که برای گرفتن ویزا تمام این مدارک را ،منظورم اصل این مدارک شامل دانشنامه تحصیلی‌  ،ترجمه رسمی ریز نمرات و.... را باید به همراه داشته باشید ، وگرنه به هیچ وجه ویزا نخواهید گرفت.


البته باید این موضوع را یادآوری کنم که شما بدون داشتن مدرک زبان هم میتونید از این دانشگاه پذیرش بگیرید اما موضوع اینه که سفارت برای دادن ویزا از شما مدرک زبان میخواد ، IELTS 6 ,،TOEFL ibt 80  این نمرات مینیمم هاییست که سفارت تعیین کرده. در ضمن شما باید با سفارت در تماس باشید قبل و بعد از اومدن پذیرش از دانشگاه چون سفارت هر سال تاریخ‌های  مشخص و کوتاهی‌ را برای ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزا مشخص میکنه که در صورت از دست دادن این تاریخ ها دیگه شانس خودتون را از دست میدید. 
به شما دوستان پیشنهاد می‌کنم که حتماً سایت دانشگاه را چک کنید و از آخرین تغییرات با خبر باشید. لیست رشته های ارايه شده به انگلیسی برای پاییز 2012 , در این لیست تنها به رشته‌های ارائه شده در مقطع فوق لیسانس توجه کنید ،،چون در رشته‌های مقطع لیسانس که به انگلیسی‌ ارائه شده ویزا داده نمیشود.  

در صورت داشتن هر سوالی لطفا سؤالات خود را در بلاگ مطرح کنید در اسرع وقت به آنها پاسخ خواهم داد. در روز‌های آینده مطالب بیشتری را در مورد اپلای و پروسهٔ ویزا مینویسم. 
پیروز باشید


3 comments:

Anonymous said...

good one ,,thanks

Anonymous said...

سلام
میخواستم ببینم جزییات شناسنامه باید چطوری باشه؟ به چه زبونی باشه؟ صفحه اولش کافیه؟ ممنون میشم اگه جواب بدین.

Unknown said...

دمت گرم داداش اطلاعات خوبی‌ دادی فقط خبر نداری آیا این دانشگاه از دانشجویان کارشناسی ارشد حمایت مالی هم می‌کنه؟